, , ,

کمپرسور اسکرو یا کمپرسور پیستونی |انتخاب کمپرسور مناسب|قیمت فروش کمپرسور

کمپرسور اسکرو یا کمپرسور پیستونی |انتخاب کمپرسور مناسب|قیمت فروش کمپرسور

امروزه یکی از مهمترین چالشهای خریداران انتخاب نوع کمپرسور با توجه به نیازهای عمومی و اختصاصی می باشد. متاسفانه در این زمینه فقدان آموزشهای تخصصی و تربیت نیروی کارآزموده بسیار محسوس است چنانکه در این خصوص بعضا” شاهد مرتکب شدن اشتباهاتی فاحش ، توام با ضرر و مخاطرات بسیار حتی توسط کارشناسان و پرسنل فنی و فروش شرکتهای شاغل در زمینه کمپرسور حتی در نام های بزرگ و برندهای معروف هستیم .

از اینرو بر خود واجب دانستیم تا در سلسله مباحثی اطلاعات مفیدی در این مقوله در اختیار مهندسان و صنعتگران این مرز و بوم قرار دهیم .

درگام نخست می بایست برآورد صحیحی از میزان مصرف هوای فشرده و فشار مورد نیاز و کیفیت هوای فشرده داشته باشیم . بطور مثال 10 متر مکعب بر دقیقه در فشار کاری 10 بار گیج و هوای فشرده عاری از ذرات و رطوبت کندانس جهت استفاده برای راه اندازی جکهای پنوماتیکی یک کارخانه تولیدی در شهرک صنعتی .

و اکنون خلاصه تفسیر نیاز مثال بالا به شرح ذیل صورت می پذیرد(توضیح اینکه شرایط محیطی و ارتفاع از سطح دریای آزاد در این مثال لحاظ نمیگردد.

معمولا کمپرسور اسکرو یا کمپرسور پیچی و پیچشی یا همان ماردونی برای ظرفیتهای بالاتر هوادهی و فشارهای میانگین تا 13 بار مورد استفاده قرار میگیرند که البته در این زمنیه استثناء هایی ولو محدود وجود دارد که بعدها مورد اشاره قرار میگیرد.در مقابل کمپرسور های پیستونی با توجه به استهلاک بالاتر معمولا برای ظرفتیهایی کمتر از 2000 لیتر بر دقیقه و محدوده فشاری تا بالاتر از 400 بار مورد استفاده قرار میگیرند .در مثال بالا با توجه به ظرفیت بالاتر کمپرسور انتخابی ما از نوع اسکرو خواهد بود .

فشار کاری کمپرسور های اسکرو به صورت نرمال در بازه 3 الی 13 بار می باشد و فشار کاری کمپرسور های پیستونی بصورت معمول از 3 الی 400 بار می باشد .این مظلب در خصوص کمپرسور های معدنی و کمپرسور دیزلی و کمپرسور برقی و یا هر نوع کمپرسور با هر نوع قوای محرکه ای نیز صادق است .

هوای فشرده عاری از ذرات معلق به معنای نیاز مبرم جهت استفاده از فیلتراسیون هوای فشرده میباشد و بخشی از این ذرات بصورت مایع و مشتمل بر ذرات آب و روغن موجود در هوای فشرده می باشند که در فرآیند فشرده سازی به هوا اضافه گردیده است . کمپرسورهای اسکرو یا همان کمپرسور های پیچشی و پیچی به دلیل بهره مندی از مخزن سپراتور میزان ذرات روغن در هوای فشرده خروجی از کمپرسورهای اسکرو اویل اینجکت و یا روغنی را تا میزان 3 الی 5 میلیگرم در مترمکعب کاهش میدهند . در حالیکه در کمپرسورهای پیستونی و یا رفت و برگشتی این میزان تا حدود 20 میلیگرم بر مترمکعب و به مراتب بیشتر از کمپرسورهای اسکرو خواهد بود .

هرگونه استفاده از این مطلب با ذکر نام و مشخصات مولف بلامانع است

مولف : مهندس سلمان گیلانی

نظام مهندسی 07386

ادامه مطلب در پست های آتی تقدیم حضور می گردد .

کمپرسور اسکرو یا کمپرسور پیستونی ،انتخاب کمپرسور مناسب،قیمت فروش کمپرسور،فروش کمپرسور،قیمت کمپرسور،کمپرسوراسکرو،کمپرسور پیچی،کمپرسورپیستونی،کمپرسوررفت و برگشتی،قیمت فروش کمپرسور،تجهیزات هوای فشرده،مخزن هوا،درایر،خشککن جذبی،درایرتبریدی،کمپرسور معدنی،کمپرسور دیزلی،کمپرسورپرتابل

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید